Formuła konferencji „Outsourcing od kuchni” łączyła dyskusję o udanym biznesie z opowieścią o dobrej kuchni. Gościem specjalnym był Robert Sowa, który umilał czas opowieściami z pogranicza kulinariów i outsourcingu.
Konferencja była podzielona na dwa panele dyskusyjne, podczas których klienci firm outsourcingowych oraz eksperci Instytutu Outsourcingu dzielili się swoimi doświadczeniami związanymi z tematyką konferencji.
W panelu pierwszym pod hasłem „Jakość vs Koszty” rozmawiano o tym, jak zadbać o wysoką jakość usług oraz jakie koszty należy uwzględnić przy porównaniu wykorzystywania własnych zasobów do oferty firmy zewnętrznej.
W drugiej części „Kontrola vs Bezpieczeństwo” tematem było bezpieczeństwo operacji obsługiwanych przez firmy zewnętrzne oraz to, co może dać lepsze efekty we współpracy dostawcy i odbiorcy usług: kontrola i nadzór czy współpraca, wzajemne zrozumienie potrzeb i zaufanie.
Outsourcing w wydaniu zaproponowanym przez Instytut Outsourcingu z pewnością był lekkostrawny i zrozumiały dla wszystkich gości.