‹ Poprzedni wpis Wróć do listy wpisów Następny wpis ›

Ruszyła kampania promocyjna "Teraz Pstrąg"

 

Wszyscy, którzy oglądali tego dnia Teleexpress już to wiedzą: ruszyła kampania promocyjna pstrągów pod hasłem: Teraz Pstrąg! Pokazały się już reklamy na drzwiach sklepów Tesco, można też usłyszeć Roberta Sowę w Radiu ZET. Przed nami billboardy, reklamy w prasie i w telewizji... Kampania ma na celu zwiększenie spożycia pstrąga w Polsce.

20 września punkt 12.00 w restauracji Skwer w Warszawie odbyła się konferencja prasowa zapowiadająca promocję pstrąga. Na czerwonych kanapach zasiadł Marcin Prokop, który przywitał wszystkich uczestników, w szczególności dziennikarzy, a następnie zaprosił na kanapy Annę Pyć z SPRŁ- organizatora kampanii, Mariusza Ryciaka z agencji Brand New Heaven - twórcy całego zamysłu akcji, dr Radosława Kowalskiego - eksperta w zakresie wpływu hodowli pstrąga na środowisko oraz walorów dietetycznych oraz Roberta Sowę - gwiazdę i jednocześnie eksperta kulinarnego.

Wśród wypowiedzi jednoznacznie podkreślono, że nie istnieje żadna konkurencja między pstrągiem a karpiem. Ze względu na swój charakter i bardzo wysokie wymagania pstrąga odnośnie czystej wody sprawiają, że hasło kampanii "pyszny cud z czystych wód" mówi samo za siebie.

Mariusz Ryciak zdradził kulisy powstania hasła - ze skojarzenia polskiego pstrąga z hasłem Teraz Polska. Tak narodziła się Teraz Pstrąg! Chmurka, w którą to hasło jest wpisane ma się kojarzyć: jeśli myślisz o rybie, to do głowy od razu powinien ci przyjść pstrąg. Dr Radosław Kowalski zaznaczył, że hodowle pstrąga należą do najbardziej przyjaznych środowisku sposobów produkcji żywności oraz że polscy hodowcy stosują nowoczesne metody technologiczne, a w związku z tym produkcję pstrąga można nazwać "czystym biznesem".

 

Nieocenioną wiedzą na temat w ilu postaciach można podać pstrąga dysponuje Robert Sowa. Przez pewien okres życia mieszkał on w Austrii, gdzie królowały "die beste Forelle". Stąd jego zamiłowanie do tej ryby. Jednocześnie łatwość jej przygotowania i plastyczność w podaniu są powodami, dla których należy zdecydowanie zachęcić wszystkich do wprowadzenia pstrąga do swojego domowego menu. Pstrąg, o czym nie wszyscy wiedzą, zawiera dużo kwasów omega-3, które mają znaczenie dla rozwoju dziecka, a ich spożywanie jest zalecane kobietom w ciąży. Żywym przykładem zdrowia opartego na diecie bogatej w ryby, a w szczególności w pstrąga była 1,5 roczna Julia Pyć, która również czynnie uczestniczyła w rozmowach na kanapach u Marcina Prokopa.

 

Druga część konferencji prasowej należała w głównej mierze do Roberta Sowy, który w fantastyczny sposób pokazał kilka sposobów na pstrąga. Zaprosił on do konkursu trzy osoby z widowni, których zadaniem było przygotowanie sałatki z wędzonym pstrągiem, a pozostali uczestnicy mieli możliwość skosztowania tych dań po zakończeniu konkursu. W szranki stanął Ziemowit Pirtań, którego sałatka zdecydowanie wysunęła się na pierwsze miejsce. Jednak co profesjonalista to profesjonalista! Na wszystkich czekały też wyśmienite dania z pstrąga przygotowane przez restaurację Skwer. 

Zapraszamy wszystkich do wizyty na stronie kampanii: www.terazpstrag.pl oraz do śledzenia losów kampanii. Obecne działania to pierwszy etap kampanii promującej pstrąga w Polsce. Cała kampania została zaplanowana na kilka najbliższych lat.

Przygotowanie kampanii było możliwe dzięki pozyskaniu przez Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych środków z Europejskiego Funduszu Rybackiego, który służy promowaniu zrównoważonego rybołówstwa."

Źródło: www.sprl.pl
Zdjęcia: Brand New Heaven/ www.brandnewheaven.pl