‹ Poprzedni wpis Wróć do listy wpisów Następny wpis ›

Polacy pokochali olej rzepakowy!

Konferencja prasowa podsumowująca kampanię "Pokochaj olej rzepakowy" już za nami! Wydarzenie uświetnił pokaz kulinarny Roberta Sowy z komentarzem prof. Krzysztofa Krygiera - Przewodniczącego Rady Programowej. Zobaczcie jak było!

 

Celem kampanii „Pokochaj olej rzepakowy” było podniesienie świadomości konsumentów na temat właściwości odżywczych i zdrowotnych oleju rzepakowego oraz jego znaczenia w codziennej diecie i profilaktyce zdrowotnej.

Badania postrzegania oleju rzepakowego na tle innych olejów roślinnych przeprowadzone na reprezentatywnej próbie polskich i łotewskich konsumentów[i] przed rozpoczęciem oraz pod koniec kampanii pokazują, że kampania zmieniła postrzeganie konsumentów na temat atrybutów oleju rzepakowego. Jak wynika z badania aż dwukrotnie wzrosła świadomość na temat zawartości kwasów omega-3 w oleju rzepakowym i aż 80 proc. respondentów postrzega olej rzepakowy jako zdrowy tłuszcz. W przekonaniu respondentów olej rzepakowy to olej uniwersalny – świetny zarówno do ciepłych zastosowań kulinarnych (smażenie, pieczenie mięs i ciast), a także do sałatek.

Kampania była skierowana przede wszystkim do konsumentów, głównie kobiet odpowiedzialnych za zakupy spożywcze w gospodarstwach domowych. Drugą grupą docelową kampanii byli liderzy opinii: dietetycy, lekarze, technolodzy żywności, eksperci żywienia, eksperci kulinarni i dziennikarze.

W ramach kampanii „Pokochaj olej rzepakowy” zrealizowano szereg działań skierowanych do dietetyków, ekspertów żywienia oraz konsumentów. Podczas trzech lat odbyło się wiele warsztatów, briefingów i spotkań. Zrealizowano akcje informacyjno-degustacyjne w supermarketach. Kampania była obecna w prasie, radiu, telewizji oraz internecie, w tym w mediach społecznościowych.

Do współpracy udało zaprosić się najwybitniejszych ekspertów z dziedziny lipidologii – prof. dr hab. Wiktora B. Szostaka, technologii tłuszczów prof. dr hab. Krzysztofa Krygiera, kardiologii – prof. dr hab. Artura Mamcarza oraz pediatrii – prof. dr hab. Piotra Sochę. Ponadto kampanię wsparło wiele popularnych i cenionych postaci, m.in. znana dziennikarka Katarzyna Bosacka oraz kucharz i bloger Tomasz Woźniak.

Więcej informacji na temat kampanii na www.pokochajolejrzepakowy.pl, www.facebook.com/olejrzepakowy.

Biuro prasowe kampanii:

Karolina Remiszewska
M: 795 573 500
E: biuroprasowe@pokochajolejrzepakowy.pl